20 maj 2009

Gay baby.

Rök nästan ihop med en massa folk här på nätet i förra veckan.

Snacket gällde homoadoption.

Adrenalinet pumpade och började nästan pysa ut genom öronen när jag hörde argument som;
”Nej de borde inte få adoptera därför att barnen kan bli mobbade i skolan” eller
”Det är inte rättvist att ett barn ska behöva fundera över varför det har två mammor eller pappor!”



Ursäkta men hur dumma människor finns det?






De barn som blir adopterade har rätt till ett liv där de är älskade.
De har rätt till ett hem, lika möjligheter som andra barn. De har inte bett om att bli satta till världen? De rår inte för att de blivit födda av fel föräldrar?!
Det är inte rättvist att de barnen skall leva resten av sina liv på barnhem, utan någon som bryr sig om dem, utan att ha någon som lär dem värderingar i livet, utan att ha möjlighet att ta sig fram i livet, gå i skola...

Var är värst? Vad skulle DU välja för DINA barn?

Att de:
1. Blev satta på barnhem i ett u-land, utan någon som helst utbildning, utan att ha lärt sig rätt och fel... utan att någonsin ha känt kärlek? de har störst chans att hamna på gatan när de blir äldre... Får gå hungriga, fattiga, förmodligen börja sniffa lim eller knarka på annat sätt. Deras liv är begränsade för att de fötts på fel plats, vid fel tillfälle.

Eller
2. De blir adopterade in i ett hem där deras pappor eller mammor råkar vara kära i varandra. De får gå i skolan, äta tre mål mat om dagen med MELLANMÅL dessutom. Att de barnen ges möjlighet till samma förutsättningar och möjligheter som du och jag har fått?!
JA, de kanske blir retade av de andra barnen... JA, kanske kommer de fundera varför deras kärnfamilj ser lite annorlunda ut... MEN när de kommer hem har de två föräldrar som ÄSLKAR dem och VARANDRA?!

De argument jag hörde var bland de dummaste jag hört. Att de skulle bli retade i skolan för att deras familj ser annorlunda ut. Ja visst.. det händer säkert... men är det de homosexuellas eller barnens fel? Nej det är sammhällets fel. VÅRAT FEL.

Samma sak hände för inte alls för många år sedan när folk började skilja sig. Sådant gjorde man aldrig innan?! Nej usch, de barn som levde ensamma med sin mamma narrade man... De hade ju inte lika familj som alla de andra barnen.
Tror ni inte de barnen hade funderingar? Varför skilde sig mina föräldrar?
Ska vi förbjuda människor att skilja sig då? de barnen har ofta fler än en mamma eller pappa?

Jag kan inte fatta vad människor anser vara rätt och fel. Jag vet att jag aldrig kommer att kunna förändra andra människors inställningar men HERREGUD!
TÄNK LOGISKT!

Jag har tjatat på min mamma som påstår att det inte är naturligt... att det faktiskt är HÖGST naturligt.
Inom ALLA däggdjursarter finns homosexualiteten. Bland exempelvis noshörningar och giraffer är det nästan lika vanligt som bland människorna.
Ingen vet varför man blir eller är homosexuell...
Kanske är det naturens sätt att hindra arten att bli för stor? Vem vet? Vem bryr sig? Det är fakta!

Djuren kan acceptera homosexuella i sin flock... Men inte människan som anser sig stå långt över alla andra arter. Det är patetiskt.

Vi borde skämmas över oss själva för vad vi håller på med.
Att det fortfarande begås mord för att det finns en rädsla för homosexuallitet?!

När ska folk fatta att 2st på 30 personer är homo eller BI-sexuell... det innebär att i varje skolklass finns nästan uteslutande en person eller flera personer som är det.
Vi får alla ta vårt ansvar. Det ska inte behöva vara såhär. Det skall inte finnas förtryck av en folkgrupp i ett land som vårt.

Uff... nu eldade jag upp mig ordentligt...
*morra av sig lite*

Jag vet att jag skrivit väldigt hetsig, stavat fel och gjort upprepningar jag förväntar mig inte heller att de flesta av er tycker detsamma som jag.

Jag förstår mig inte på världen jag lever i.

Inga kommentarer: