7 april 2009

Barnakuten

Imorse blev Isak helt blå och spände sig bakåt och rullade med ögonen.. två gånger..första gången fick jag upp honom snabbt från babysittern och daska till honom i ryggen..(tur man har jobbat där man jobbat och kan HLR på barn och spädisar..) Men handlade nog mest instinktivt.. Ringde sjuvårdsupplysningen och fråga.. hon gav mig en massa nr jag kunde ringa och fråga på barnakuten i deras rådgivning.. fast de hade tydligen inte kvar det, så hon i växlen tyckte jag skulle åka in eftersom han är liten.. Tog på han jacka och ner i vagnen. då krampar han igen.. tänkte vågar inte ta bussen eller gå med honom när han gör det igen.. så ringde 112.. Glömde vart jag bodde.och så.. HAn hade redan skickat ambulans under tiden han pratde med mig..Så nu HAr ISak åkt ambulans med..och jag kom till mitt gamla jobb och träffade en del gamla jobbkamrater.. De tog EEG ochsyrabas och så på lillifis.. allt var bara bra..Läkaren sa att det var bra att jag handlade som jag gjorde och inte fickpanik.. tänkte PANIK?! blev ritkigt rädd juh..hade för tudan panik..min älskade bebis var blå!.Det var nog slemgrejssom hade lossnat och satt sig.. gör tydligen det på beisar ibland..
Jag var välkommen tillbaka fast som personal.. var tydligen kris där..men men..
Bara jag slipper vra där med ISAK fler gånger så..

1 kommentar:

Malin Lj sa...

Usch va läskigt! Förstår att du blev rädd, men tur att allt gick bra! Största skräcken det där...

Tack, kul att man ser pigg ut iaf även om man alltid inte känner sig så:P

Hoppas på att min andra antibiotikakur tar död på bakt. nu som det gjorde för dig, känns så drygt att äta piller när man inte ens har symtom men jag vet ju att det är nödvändigt iaf.

Glad Påsk till dig och hela familjen! Kram