13 februari 2009

Gipsmage

Vi ska göra en gipsmage ikväll=)Goggla runt och hitta en tjejs bilder, fastnade för hennes blogg.. Hon är döv och blev stoppad av en polis som kudne teckenspråk. Det är inte vanligt..Har ju själv hörapparat på vänster öra och hör knappt ändå.. Hör tex inte fågelkvitter och sådana ljud utan hörapparat.inte på vänster öra iaf, höger hör jag lite, men inte fullt som man *ska*, men jag tycker att jag hör bra.´FAst står någon bakom mig och roopar på mig hör jag inte, så måste säga till varje gång att jag hör dåligt så jag inte uppfattas som nochalant..
Har gått i vanlig skola för hörande, men med en hörsellärare, som kom en gång i veckan, vi gick igenom olika ämnen och teckenspråket, Gick teckenspråk kurs 1 gymnasiet med..VAr tal om att jag skulle gå på silviaskolan. var för hörselskadade. var där när den öppnade och så.men ville inte pendla och hoppa av min klass.. Ötservång hörde jag för bra för att gå på..

Tycker att man borde få välja teckenspråk som andraspråk i skolan, läste någonstans att det var 4 största språket... så varför inte skippa tex tyskan och ha tecken istället..

Inga kommentarer: