17 juni 2008

Outsiders


Jag bör nog inte kolla mer på Outsiders.Det är inte bra för mitt blodtryck.Igår handlade det om fruar som gör allt för sina män.Badar dem.Servar dem.Säger aldrig emot.Kapitulerar inför dem.En kvinna bakade bröd och mässade "mannen är kung i huset, mannen är kung i huset".En annan sa att hon en gång haft ett jobb och att hon nog saknade det lite grann, men nu var hon ju hemmafru och, tja, det där med att jobba var ju kört. Sedan sprang hon iväg med smörgåsar till maken som jobbade kväll.En tredje puffade upp kuddar och sa att hennes liv blivit åh, så mycket trevligare efter att hon begravt sin personlighet.Jag vill bara slå dem i huvudet med en hammare.Upprepade gånger.

1 kommentar:

Tygbiten sa...

Hej tack för titten
I min studentlåda har jag lagt, en säkerhetsväst- för säkerheten, korkskruv - nödvändigt verktyg, liten flaska mosserande vin- sprattelvatten, i starkcider - törstsläckare, plåster- första förband för studenter, mörk choklad - nödproviant, starka tabletter - mot baksmälla.